Tuesday 2 August 2016

#NotSittingOnMyAssThisSummer

Léto je tu a my všichni projíždíme instagram a vzdycháme nad fotkami z dovolených a cest... Jenže pak kolem sebe taky často slyším věty typu: ,,Nojo, když já se letos nikam nedostanu." nebo ,,Já budu v létě sedět akorát tak na zadku." Chápu, že ne každý z nás má peníze na dovolenou na Maledivách, ale co takhke se přece jen pokusit v létě cestovat?
It's summer time and we are all scrolling through instagram full of beautiful pictures from vacations and travels... But then I also hear many sentences like: "Oh well, I won't go anywhere this summer." Or "I'll only sit on my ass this summer." And I understand that not everyone can afford summer vacation at Maldives but we can all still try to travel! 

 

Právě sedím v Budapešti na hotelu a přemýšlím, jak moc mne cestování baví. Sotva před čtrnácti dny jsem se vrátila z Erasmu ve Švédsku, kde jsme toho nacestovali hodně, a už jsem znovu na cestách. Jenže si také uvědomuji, že až se za tři týdny vrátím domů, čeká mě celkem nudné léto. Nebo?
Ano, budu bez peněz. A ano, bohužel se také budu muset učit, abych v září dohnala zkoušky. Ale proč bych i přes to všechno měla jen sedět doma? Je mi jasné, že ani spousta z vás nemá peněz na rozhazování a času na zbyt, určitě to ale neznamená, že bychom měli zahodit slunné dny a zapomenout na to, co nás baví, tedy cestování a poznávání nových míst. Vždyť takové jedno či dvoudenní výlety nemusí být vůbec drahé. Třeba se vám podaří najít až neuvěřitelně levné letenky, nebo na slevomatu vyhmátnete levný zájezd do okolních zemí. A proč vlastně jezdit za hranice? Věřím, že jste na tom podobně jako já, a spoustu krás zemí českých jste ještě neprozkoumali. Já si teď ještě za hranicemi tři týdny pobudu, ale pak už se vrátím domů a zůstanu na území ČR. Poté co jsemcale před pár dny spolu s mými mezinárodními kamarády prochodila Prahu, a připomněla jsem si, jak je krásná, mi to vůbec nevadí. Naopak se těším, že toho v Čechách poznám víc, i navzdory tomu, že jsem po 5 měsících ve Švédsku švorc, musím se učit a v neposlední řadě jsem také často líná vůbec něco kolem cestování zařizovat. Za ten zážitek to ale stojí... 
A proto jsem se rozhodla, že letos v létě na zadku doma sedět nebudu! A ráda bych, abyste se ke mně přidali. Žijeme v době sociálních sítí, a tak jsem se rozhodla používat hashtag přímo pro toto léto: #notsittingonmyassthissummer . Budu ráda, když se ke mně připojíte a vaše příspěvky na instagramu (kde jsem já osobně nejaktivnější), facebooku či twotteru označíte tímto hashtagem. Také si ráda přečtu články z vašich výletů a cest, sama je budu s títo hashtagem zveřejňovat i zde, můžeme se tak navzájem inspirovat a dávat si tipy, kam vyrazit :) A nebo se na celou tuhle mánii sociálních sítí vyprdněte a prostě jen neseďte doma na zadku :) Hezky je opravdu všude! 
První příspěvky s tímto hashtagem už jsou na instagramu, první články očekávejte aź se vrátím domů :) 
Přeju hezké léto!

I'm just sitting in Budapest and I'm thinking of how much I like traveling. I just came home from Erasmus in Sweden 2 weeks ago (where we travelled quite a lot) and I've already left home again. But I also know that when I come back in three weeks, there's nothing I'm looking forward to in my summer. Or?
Yes, I'm broke. And yes, I'll have to study unfortunately, because I have to pass some exams in September. But why should I actually only stay at home? I know that many of you don't have much money and free time either but that definitely doesn't mean that we should throw away sunny days and forget what we like to do, traveling and exploring new places. It's definitely possible to do some cheap one or two days long trips. Sometimes there are super cheap flying tickets or you find really good deal for some prepared trip to some countries near by. Or you don't even have to travel abroad. I'm sure you haven't seen all of what your country offers. I'll still spend three more weeks abroad but after that I'll be home whole summer. And after spending a few days with my international friends in Prague, where I saw again how beautiful this city is, I really don't mind. I'm really looking forward to exploring the beauties of the Czech Republic even though I'm broke after 5 months in Sweden, I wonmt have that much time and I'm sometimes also really lazy to get up and do stuff. The experience is worth it though... 
And that is why I have decided that i won't be sitting on my ass this summer! And I'd love to ask you to join me. It's social media age so I made hashtag just for this summer: #NotSittingOnMyAssThisSummer . I'll be glad if you join me and you'll upload your instagram (where I'm the most active), facebook or twitter posts with this hashtag. You can also write blog articles with this hashtag because I'd love to read them. I'll definitely post articles about my travels so we can inspire each other and give each other travel tips. Or just skip this whole social media mania and go out, do not sit on your ass :) It's beautiful everywhere! 
There are already first instagram posts with this hashtag on instagram and I'll start writting blog posts from my travels when I get home :)
Enjoy your summer!

 

No comments:

Post a Comment