Saturday 4 February 2017

Weight Loss: 1 Month In

Some of my readers already know that I started my weight loss journey at the beginning of 2017. And it's going really well! But it's not just about losing weight...
ČEŠTINA NÍŽE...



It's been a month since I started with losing weight. Month is a short period of time but for me it's a huge step! I've started a million times and I always failed. Sometimes I was able to eat healthy and excercise just a couple of days, sometimes longer. But it always ended with overeating. Why? Because I didn't eat enough. I ate just a few calories a day to lose weight fast and to look good in shorts. So I was literally starving myself and that's something you can't do for a long time. This time I turned it all around and did what I should have years ago.

I started losing weight because I wanted to be healthy.


I gained a lot of weight because of starving and then overeating. And we all know that being overweight isn't good for your body. So I knew I need to start eating healthy and if that helps me to lose some weight, great, but it's even more important that it will make my body healthier. And that's why I skipped every book and every article that promises fast weight loss and I dived into reading information about human body and how food and exercise affect it. And you know what surprised me the most? It's really easy to live healthy life. I've already talked about it in my post 5 Simple Rules of Healthy Lifestyle .

So I thought 2017 would bring me luck... But it wasn't that easy! I tried to start on 1st of January every year. 2016, 2015, 2014, and years before that as well. I also tried to start losing weight on many Mondays. So I waited till Tuesday 3rd so I could call it "new start". Crazy right? Well, at least I got to finish all of our NYE sweets :))

And suddenly it all went so easy! The first month went by and I didn't feel like I'm missing something when I wasn't eating chocolate every day. That's why this month was so different from every other month when I was trying to lose weight. What changed? My goal. I wanted to put only the good food into my body and since I knew what every nutritive (even the smallest one) does to my body I just didn't want to eat it anymore. Why would I eat something that's harmful to my body every day?

Now you might think that I'm starting to be one of those obsessed people. I don't think so. I just made my body my priority. But that doesn't mean I'll never eat cheeseburger or normal pizza again! I just want to keep the majority of my meals healthy and if I feel like eating something unhealthy, I'll go for it. I did this month too! 

And I also ate a lot... Everyone around was asking whether I should eat that much. I'm sure many of you know the question: How can you eat so much? You want to lose weight! Well, I ate exactly enough what my body needed and it rewarded me with... wait for it...

- 6,5 kg
- 6 cm around my hips
- 3 cm around my thighs
- feeling good

Don't worry. Losing 6,5 kg in one month can seem like a lot but most of it was water. It means that my body reflected on my healthy lifestyle and it got rid of water together with some harmful stuff. Even though I'm really happy with my weight loss I'm even more happy about how I feel! I feel way better! I suffered stomach ache a lot and it vanished completely. I also felt energetic the whole time this month. 

What else should I ask for? 
All I want now is to stick to this regime, the results will come :)
Btw, give me two more months and I'll show you first before/after pictures!

So follow me and my healthy lifestyle and bake delicious and healthy brownies: Easy and healthy avocado-banana brownies

**********************

Někteří z vás už vědí, že od začátku roku 2017 hubnu. A docela mi to jde! Ale není to jen o hubnutí...

Už je to měsíc, co jsem se pustila do hubnutí a jím zdravě. Měsíc se může zdát jako krátká doba, ale pro mě to byl velký kus cesty. Hubnout jsem začala snad milionkrát a také jsem to tolikrát vzdala. Někdy jsem své snažení vydržela sotva pár dní, jindy trochu déle. Vždycky to ale skončilo přejedením! Proč? Jedla jsem hodně málo. Chtěla jsem co nejrychleji zhubnout, abych vypadala dobře v kraťasech. Často jsem až hladověla a to je samozřejmě něco, co nejde dělat dlouhodobě. A tak jsem to tentokrát celé otočila a udělala to, co jsem měla udělat už před lety.

Začala jsem hubnout, abych byla zdravá.

Kvůli střídavému hladovění a přejídání jsem přibrala hodně kilo. A všichni víme, že nadváha našemu tělu neprospívá. Rozhodla jsem se proto, že musím jíst zdravě, aby i mé tělo bylo zdravé. Když mi to pomůže zhubnout, budu jen ráda, ale primárně chci být zdravá a žít ve zdravém těle. A tak jsem se obloukem vyhnula všem knihám a článkům, které mi slibovaly rychlý úbytek váhy, a začala jsem se zajímat o to, jak funguje lidské tělo a jak na něj jídlo a cvičení působí. Uhodnete, co mě po přečtení všech těch informací nejvíc překvapilo? Žít zdravě je opravdu jednoduché. To už jsem vám nastínila v článku 5 jednoduchých pravidel zdravého životního stylu

A tak jsem si říkala, že by pro mě rok 2017 mohl být šťastným rokem, že se mi to už letos povede... Jenže to nebylo tak jednoduché. Jsem trochu pověrčivá, a protože jsem s hubnutím začínala každého 1. ledna (2016, 2015, 2014, i ty roky předtím) a téměř každé pondělí za posledních několik let, rozhodla jsem se, že začnu až v úterý 3. ledna. Trošku blázen, no ne? No, aspoň jsem dojedla všechny dobroty, co nám zbyly ze Silvestra :)))

A najednou to všechno šlo jako po másle. Ani jednou jsem neměla pocit, že by mi něco chybělo, když jsem se po večerech necpala čokoládou. To byl ten největší rozdíl oproti všem předchozím měsícům, kdy jsem se snažila zhubnout. Co se ale změnilo? Můj cíl se změnil. Najednou jsem do svého těla chtěla dávat jen to dobré, protože jsem věděla, jak na něj jednotlivé potraviny (i ty nejméně významné) působí. Už jsem prostě nadále nechtěla jíst jídlo, které mi nic nedává, někdy mi i dokonce škodí. Proč bych taky něco takového měla dělat?

Teď si možná někteří z vás říkají, že ze mě brzy bude jeden z těch fanatiků, kteří vidí za každým cukrem smrt. To si ale nemyslím. Jen se pro mě mé tělo prostě stalo prioritou. To ale neznamená, že už si nikdy nedám cheeseburgera nebo klasickou pizzu. Jen se chci snažit o to, aby většina mého příjmu pocházela z kvalitních a pro tělo prospěšných zdrojů. Pokud ale budu mít občas chuť na něco nezdravého, s chutí si to dám. Vždyť to jsem párkrát udělala i tenhle měsíc!

Konečně jsem taky tenhle měsíc hodně jedla! Moje rodina a přátelé se ptali, jestli bych neměla jíst méně. Určitě mnozí z vás znají otázku: Jak můžeš tolik jíst? Vždyť chceš zhubnout! No, očividně jsem jedla přesně tolik, kolik mé tělo potřebovalo, a tak mě za to odměnilo...

- 6,5 kg
- 6 cm přes zadek
- 3 cm přes stehna
- a cítím se dobře

Nebojte se, zhubnout 6,5 kg tuku za měsíc není možné, velkou část toho úbytku tvoří voda. Ale i to je dobré znamení, že moje tělo přestává spolu s vodou zadržovat i škodlivé látky. I když mám z úbytku váhy vážně radost, daleko víc mě potěšilo, že je mi daleko lépe. Trpěla jsem na časté bolesti břicha , které se za celý leden ani jednou neobjevily. Navíc jsem se celý měsíc cítila dobře a plná energie.

Co víc bych si měla přát? 
Snad jen, abych vydržela i nadále...výsledky pak přijdou samy :)
PS: dejte mi ještě dva měsíce a ukážu vám srovnávací fotky!

Pokud se chcete nechat mým zdravým jídlem inspirovat, upečte si zdravé a dobré brownies: Jednoduchý recept na avokádovo-banánové brownies


32 comments:

  1. WOW, you've done so well! It's true that you don't need to stop eating to lose weight :-)
    Keep up the good work!

    ♥ Jasmin N // Little Things With Jassy

    ReplyDelete
  2. Wow, takový pokrok za měsíc? Tak to ti tleskám :)) paráda!
    Jinak jak píšeš ohledně toho cíle, je skvělý vidět, že na to někdo přijde takhle brzy, mě to trvalo přes dva roky. A přesně co píšeš, že nechci tělu dávat něco, co mu akorát bude škodit, ale jak říkám, na to jsem si přicházela opravdu dlouho, takže to tě obdivuju :)
    A s tím množstvím jídla také souhlasím. Je to přesně tak :D dát tělu co potřebuje a očividně máš skvělé výsledky :)
    Rozhodně ti držím pěsti a jsem zvědavá, jak ti to půjde dál! :)
    http://www.forbetterme.cz/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeee Aničko, děkuju za komentář a pochvalu! A vůbec mě není proč obdivovat, taky mi to bohužel trvalo mnoho let, ale lepší pozdě, než nikdy, žejo? :))

      Delete
    2. Rádo se stalo, zasloužíš si to :)) přesně tak. I když jsou lidé, kteří můžou jíst, co chtějí a pořád zůstanou hubení, dívám se na to už spíš z tohohle hlediska, jelikož to tělo nám to nějakým způsobem vrátí :)
      A jinak děkuju, že jsi odpověděla, protože jsem psala v komentáři, že se těším jak ti to půjde dál a zapomněla jsem dát odběr, ostuda :D:)

      Delete
  3. Oh wow, you've been doing great girl! Just keep going and this year you can reach all your goals! :) I'm working with similar goal and I'm now -3kg from the beginning of the year. So happy!

    Nora / https://dreamerachiever.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow Nora that's also amazing! Keep up the god work :)

      Delete
  4. Great job for making the decision to make a change. It doest really matter when you start just as long as you start and stick with it. I work out a lot and sometimes give myself a hard time for skipping a day or two. You get back what you put in. I'm sure your hard work will pay off in the end. Good luck with your challenge!

    ReplyDelete
  5. Tyjo, tak ten pokrok je fakt pecka! Moc moc gratuluju :) Já měla začátek měsíce rozjetý fajnově, pak přišly těžší zkoušky, jen jsem seděla doma a hlavně teda jedla :D a bohužel ne to správný. Ale teď na to začínám mít víc času, tak se zase snažim dát nějak do režimu (a moc mi to nejde :D).
    Děkuju za motivaci :)
    www.linheart.cz

    ReplyDelete
  6. Congratulations! My January was a bit of a fail so I'm starting again in February! Fingers crossed I get as good results as you. Nikki x

    ReplyDelete
  7. good luck with your weightloss journey, and bravo on the weightloss so far i wish you a healthy future :)

    ReplyDelete
  8. This is really interesting, I think its so important to stay healthy while trying to lose weight, and it seems like you've nailed it and still get to treat yourself too! I'm glad you've noticed a difference with how you feel as I think that's one of the most important things!

    Emily xx
    http://underthescottishrain.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  9. keep up the great work. This is excellent results and very encouraging for others who see your results.

    ReplyDelete
  10. Great progress! Hope you're feeling better for it and feel motivated to go on. All the power to you girl.
    Katja xxx
    www.katnapped.com

    ReplyDelete
  11. Good luck with it! It sounds like you've been doing great. Those brownies sound delicious.

    ReplyDelete
  12. You go girl! Keep it up and never lose focus. It can be rough sometimes, but always make yourself some delicious pancakes :D

    ReplyDelete
  13. Thanks for sharing your weight loss goals with us! I'm excited and I will follow along with my own weight loss goals. Yay!! Let's do this :)

    ReplyDelete
  14. Tak tohle je naprosto úžasný! Moc ti fandím a doufám, že to půjde takhle i nadále :)

    ReplyDelete
  15. THanks for sharing those tips with me! Its great for the new year

    ReplyDelete
  16. Great for you, but eating healthy are so expensive. we can't afford to buy fruit we would just buy 4 bananas when we do shopping furthermore we hope that our Guava tree will produce some guavas in March - April. i love pineapples and pears the most. Since food are so expensive we just but the real essentials.

    ReplyDelete
  17. I love your persistence! I hope you definitely achieve your goal. I salute your discipline!

    ReplyDelete
  18. Great job, love how your stuck with it, most people give up by now, lol! Amazing results.

    ReplyDelete
  19. Congrats on taking the first steps to a healthy lifestyle and double congrats on your first month successes! I definitely need to get on the healthy lifestyle train and this was encouraging <3

    ReplyDelete
  20. Keeping it off has been my greatest challenge.I have been following an ear everything. But less diet plan and lifting weights plus running.That's helped a lot

    ReplyDelete
  21. Absolutely nothing wrong with making your body and health your top priority! I've decided I want to try and start losing some weight recently. Good luck on your journey :) And you are right... the results WILL come!

    ReplyDelete
  22. Making your body and health priority is awesome. Goodluck lady, I know sometimes it's hard to stick to it, but believed in yourself you can do it.

    ReplyDelete
  23. Drzim palce, nech ti to ide dalej. Ja sama nemam problemy s vahou a mozem zjest cokolvek a nastastie nepriberiem, no uvedomila som si, ze ak ma byt moje telo vykonne a zdrave, je potrebne prijimat stravu, ktora tomu napomoze a hybat sa. Nejem ziadne sladkosti, pecivo, vyhybam sa vyprazanym veciam, jem len zeleninu, maso, ryby, ovocie a obcas aj mliecne vyrobky. A musim povedat, ze sa citim velmi dobre a zaludok si pochvaluje.

    Aj o tomto som pisala v clanku o lifedesigne, kludne si ho precitaj, ked budes mat niekedy cas :) https://alexbilanska.blogspot.sk/2017/01/life-design-podla-mna.html

    ReplyDelete
  24. To jsi úplně neskutečná, že jsi to takto krásně zvládla :) Máš můj obdiv :)

    ReplyDelete
  25. Páni, Já tak pevnou vůli teda nemám :D

    ReplyDelete
  26. To je neuvěřitelný, přesně stejné věci řeším i já... Je to šílený, neustále se pokouším přerušit kolotoč hladovění a nárazového přejídání.. Jsem už z toho nešťastná protože to trvá 4 roky. Poslední dobou mi to jde lépe, ale pořád to není žádná sláva. Moc držím palce, jsi úžasná! M
    magdalena.dukatova@seznam.cz

    ReplyDelete
  27. For example, as you plan for your first Gold Coast Gym session, you may begin by attempting to do a couple of minutes of strolling in the morning before you go to work,fashionhandbagireland

    ReplyDelete
  28. Over 190 thousand people have discovered the amazing, fat-busting power of Garcinia Cambogia Extra.
    Garcinia Cambogia

    ReplyDelete