Tuesday 29 December 2015

Christmas Walks

Svou novou zrcadlovku téměř nedávám z ruky, zároveň doma s tím vším jídlem a cukrovím pěkně tloustnu, takže vyrážím (někdy i s celou rodinou) na vánoční procházky. Spojení příjemného s užitečným je vždycky výhra :)
I can't stop using my new reflex camera and I'm also getting fat because of all the food and candy that's home around me so I like to go for a Christmas walks (sometimes with my whole family). It's combination of pleasure and need, so it's a win win :)


Na procházky do lesa chodím opravdu ráda, už jsem o tom vlastně jednou psala. Ne vždy si ale na procházku najdu čas. Je to už ale taková naše vánoční tradice, protože ležet celý den s cukrovím u pohádek je sice hezké, ale trošku se protáhnout nikomu z nás neuškodí. Letos jsem tuhle tradici uvítala ještě o něco víc, protože mám díky ní co fotit (dokolečka fotit stromeček, dekorace a cukroví už mě vážně nebaví, ale stejně to dělám...:)). S mou novou zrcadlovkou se teprve sžívám a musím říct, že je to pořádně těžké. I když jsem věděla, že dobrého fotografa nedělá dobrý foťák, čekala jsem, že to bude jednodušší :) Zatím všechny moje fotky vznikají metodou pokus - omyl a použitelných je jen málo, a ani s těmi nejsem spokojená. Protože mám ale kolem sebe krásnou přírodu, i já, fotograf začátečník, jsem ji snad zvládla zvěčnit dostatečně. Ona je prostě krásná i bez speciálních efektů či úprav...

Jedna z věcí, kterou mám na focení tak ráda, je skutečnost, že mě hledání vhodných míst a objektů na focení nutí mít oči otevřené a plně vnímat svět kolem sebe. O tom, že jsem to dřív dělala velmi málo, jsem už vlastně jeden článek psala. Nyní si už krás kolem sebe všímám daleko více, čemuž napomáhá právě i iPad nebo teď už zrcadlovka, které nosím u sebe téměř pořád. 
Teď už se se mnou ale pojďte projít do našeho lesa. Pokud svátky trávíte ve městě, nebo nemáte na procházky čas, snad vás do přírody přenesou alespoň moje fotky... Jsou foceny v průběhu dvou dní, jednou za slunečného dne, podruhé při západu slunce. 
Krásný večer přeju

I really do love to go out for a walk to the woods but I don't always make time for it. It's our Christmas tradition to go out because lying all day eating Christmas candies and watching fairytales might be comfy but it's nice to move a bit and breathe some fresh air sometimes. I really welcome this tradition this year because I've got things to take pictures of thanks to it (taking pics of our Christmas tree, candies and decorations bores me already but I'm still doing it...:)). I'm just getting to know my new reflex camera and I've got to admit that it's really hard. Even though I knew that it's not a camera that makes good photographer I still hoped it would be easier :) So far I take my pics with try and fail method and there are just a few that I can publish and I'm not satisfied even with them. But the nature around me is so beautiful that even I, photographer beginner, managed to take some good pictures of it. Because it's so beautiful even without any special effects and edits...
One of the things why I like photographing so much is the fact that it forces me to keep my eyes opened in order to find the right places or things to take pictures of. Therefore I notice the beauty that's around me. Thanks to having camera or iPad with my almost every day I notice the beauty of the world.
Now let's go for a walk to the woods with me. If you're spending your holidays in the city or you don't have time to go to the nature maybe you'll appreciate to go to the nature with my pictures... The pics were taken in two days, the first ones on beautiful sunny day and the second ones at the sunset. 
Enjoy your evening

















































16 comments:

  1. Cesta lesem (ta po fotce s tvým stínem), pařezy a ta poslední se ti moc povedly. Na to, že se se zrcadlovkou teprve učíš! :) Možná bych si občas pohrála s úpravou. Nemusí být ani nijak extra, jen kontrast, stíny, světla, poladit trochu barvy. A bude to super! :) Jen tak dál :)
    Michelle B :)

    ReplyDelete
  2. Krásný post, ´takové fotočlánky miluju :)

    ReplyDelete
  3. Mám hrozně ráda takovéto foto články zvláště, když jsou s takovými krásnými fotkami. Moc se ti povedly. :)
    Blog:Reading With Lucy

    ReplyDelete
  4. To je slušná nálož fotek :-). Některé se ti povedly trochu míň, ale některé se mi líbí hodně.
    A připomnělo mi to, že bych na svém foto"umění" měla taky popracovat. Zatím jsou moc fotky na blogu dost děs :-(.
    http://werka13.blog.cz/

    ReplyDelete
  5. Fotky se ti náhodou opravdu povedly :) Sice nejsem zrovna procházkový typ člověka, ale poslední dobou mě už taky nebaví jenom sedět doma, takže nějakou tu procházku taky musím podniknout :)
    Young, Wild and Free

    ReplyDelete
  6. Nádherný článok. Veľmi sa mi páči toto prostredie :) Milujem prírodu, len mi na ňu popri škole nezostáva nejak veľa času (škoda). Tak som rada, že aspoň v takomto príspevku sa môžem pokochať toľko krásou, ktorú dokáže príroda vyčarovať


    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    ReplyDelete
  7. tyjo ta zrcadlovka je fakt znat, jde ti to s ni skvele! nikdy bych nerekla, ze se mi bude libit fotka kaluze a blata ... a ono jo ! :-D

    ReplyDelete
  8. Náhodou, na to, že máš zrcadlovku takovou chvilku už máš fakt pěkný fotky! :) na pár fotkách máš krapet přepálenou oblohu, ale nějaký fotky jsou opravdu úžasný! Hotový talent:)
    www.lucastirska.blogspot.cz

    ReplyDelete
  9. Tiež zbožňujem prechádzky lesom.. Je to pre mňa väčší relax ako velnes.. Žiaľ na to nemám moc času.. ladyminimalism.com

    ReplyDelete
  10. Vonku to niekedy vôbec nevyzerá že už je skoro január ,ale inak krásne fotky :-)

    ReplyDelete
  11. Já nejsem žádný profík, takže za mě jsou fotky krásné! Jde vidět, že hezká příroda ještě žije i u nás:) Jsem zvědavá, co budou fotit lidi za několik set let:)
    Pinki Claire
    Zvu tě na Giveaway o balíček plný překvapení

    ReplyDelete
  12. Ty fotky se ti moc povedly. :) Já mám pocit, že když někde jsem a fotím to, tak si to neužívám a nevnímám. No, asi je to jenom můj pocit. :D

    lifeis-beautiful.blog.cz

    ReplyDelete
  13. Fotky sú moc krásne :) Je trošku škoda že nebol na Vianoce sneh, ale zato máme aspoň peknú nezasneženú prírodu:)
    www.zosvetaslavy.blog.cz

    ReplyDelete
  14. Holky, moc vám děkuju za komentáře, rady i kritiku, neskutečně si toho vážím :)

    ReplyDelete
  15. Pekné fotky! :) Spomínam si, ešte na ten pocit, keď sme spolu s ocom kúpili zrkadlovku. A ten feeling! :) Úplne som sa do toho ponorila! A fotenie je jednou z mojich najväčších záľub ! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    ReplyDelete