Wednesday 14 October 2015

Prodloužený víkend v Berlíně: den druhý a třetí

Budím se s bolavou hlavou, oteklýma očima, plným nosem a žiletkami v krku. Navíc je všude tma jako v hrobce, protože si v hotelu dali záležet na tom, aby závěsy neprošel ani jeden sluneční paprsek. Pod horkou sprchou už je mi ale lépe a po snídani jsem zase v rámci možností plná sil a natěšená na další den v Berlíně...


Ve včerejším článku jste si se mnou mohli projít první den v Berlíně, dneska vám přináším fotky z dalších dvou, tak doufám, že vás do Berlína nalákají stejně, jako ty předchozí :)



Hned ráno jsme se znovu prošli po Kudammu, protože jsme tímhle směrem šli na zastávku autobusu. Na tenhle den jsme si totiž koupili celodenní jízdenku na MHD, abychom toho nachodili o něco méně. Po cestě jsme zapadli do úžasného Apple Store a pokud jste milovníci jablíček, budete se tam cítit jako v ráji! Hned jsme si prohlédli nový iPhone 6S a osahali všechny ostatní přístroje. Nejvíc mne ale zaujal interiér. Což mi připomíná, že jsem recenzovala novou knihu o Stevu Jobsovi, ve které se dozvíte třeba právě proč apple obchody vypadají zrovna takto. A hlavně se necháte inspirovat takovýmhle velikánem ...





My jsme se inspirovali ale tak možná k tomu, abychom z teplého obchodu vyrazili do slunného ale větrného centra Berlína. Naštěstí jsme brzy dorazili na zastávku našeho autobusu (o kterém se víc dozvíte v článku travel tips a zrovna tenhle tip se vám bude hodit) a usadili se pěkně v prvních řadách horního patra, abychom si tu půlhodinku v centru pořádně užili. Vystoupili jsme až v centru východního Berlína u Humboldtovy univerzity a minimálně tahle její budova je krásná (a měla jsem tam free wifi, díky edoroamu! :D). Umím si představit v Berlíně třeba studovat :) Možná na nějakém magisterském Erasmu...


Poté jsme šli kolem Pomníku válečných obětí, který je opravdu hezký. Krásná budova a uvnitř naprosto jednoduchý pomník v podobě sochy.



Pak už jsme se ale dostali k Berliner Dom, což je budova, která mne v Berlíně uchvátila snad nejvíc. Krásná, obrovská, stará... majestátní :) Za ní už jsme viděli televizní věž, ještě jsme si ale šli obejít Museum Insel, kde je většina muzeí a galerií postavena v antickém stylu, takže byste chvíli mohli věřit, že jste v Římě.






Pak už jsme se vydali právě pod televizní věž a na známý Alexander Platz, který je jako takový náš Václavák. Snad jen s tím rozdílem, že my se scházíme pod koněm a Němci u hodin. U světových hodin, kde vidíte, kolik je hodin kdekoli ve světě. Ještě jsme po cestě prošli kolem Rotes Rathaus, která byla hlavní radnicí ve východní části Berlína a na to, že to bylo v komunistické části je pěkná a udržovaná.






Na Alexander Platz právě probíhal takový menší Oktober Fest, takže jsme si dali klasické německé občerstvení a pivo a my se ségrou vyrazili do všem určitě známého Primarku. No, čekaly jsme spoustu lidí, ale zřejmě protože je to přímo na náměstí, tak tady bylo doslova narváno. Hodinové čekání na kabinky nás odradilo, a tak jsme nakonec odjížděly ,,jen" s nakoupenými drobnostmi. Do Primarku tedy příště klidně, ale do zavřeného, který budu mít pro sebe. Rvát se s někým o svetr vážně nehodlám :) A tak jsme po snad nejvíc vyčerpávající části výletu pokračovali v objevování Berlína. Myslím si, že vám radím dobře, když vám řeknu, abyste se stále rozhlíželi. I v naprosto normálních ulicích tu najdete krásné, čisté a opravené domy, jindy můžete vlézt do nějakého dvora (a že jich je spousta, některé jsou přímo vyhlášené a plné turistů), kde vám oči nad zajímavými vzory a mozaikami budou jen přecházet, nebo také potkáte staré a oprýskané domy, které tak vypadají ale schválně. Berlíňané jsou tak trochu hipsteři a vůbec mi to nevadilo, dívá se na to dobře :)






Z centra jsme popojeli metrem ke slavné Bernauer Strasse, která je vlastně jedním takovým velkým památníkem. Vedla tudy Berlínská zeď, jejíž pozůstatky zde stále ještě stojí. Jak už jsem psala včera, líbí se mi, že v Berlíně se o historii a její připomínky opravdu starají. Na téhle ulici potkáte mnoho památníků, informačních tabulí nebo zachráněných částí staveb, které byly v době rozdělení Berlína zničeny. Najdete zde také příběhy lidí, které Berlínská zeď nejvíce ovlivnila, a že to jsou silné příběhy. Díky všudypřítomným dobovým fotografiím si navíc budete moc historii Berlínské zdi, lidí kolem ní i samotné Bernauer Strasse živě představit.













Mnohokrát také potkáte zajímavou kombinaci historie a moderní doby. A nemyslím tím staré krásné budovy a vedle nich komunistické ,,králíkárny". I když i to ve východních částech najdete. V Berlíně ale najdete hlavně dostavené rozbořené historické budovy, jejichž dostavba se ale nedrží původního architektonického stylu, naopak. A  mně se to kupodivu líbí :)


Potom už jsme se vydali na hotel, protože opravdu silně foukal vítr a my byli nastydlí už z předešlého dne. Radši jsme si tedy došli na večeři a večer už strávili na hotelu.

Ráno jsme se odhlásili z hotelu a vyrazili už autem k Olympijskému stadionu, který nechal pro olympiádu v Berlíně vystavět Adolf Hitler. Na ten jsem se těšila. Byla jsem už na olympijském stadionu v Mnichově, který je krásný. Možná se mi tahle místa líbí jen proto, že jsou spojená se sportem, který já (z gauče :D) sleduju skoro pořád :) Ráda bych se při další návštěvě Berlína podívala dovnitř, tentokrát jsem ale nechtěla strávit další hodinu či dvě (a to že bych tam já strávila x hodin jako Alenka v Říši divů) na větru.



Víc už jsme toho ale nakonec nestihli. Kvůli včerejší demonstraci byla zavřená hlavní třída a nakonec jsme zjistili, že probíhá Berlínský maraton, díky kterému bylo zavřené i celé centrum. Marná snaha se do něj dostat nás odradila a my raději vyrazili zpět směr ČR. A udělali jsme dobře. Do Berlína se určitě ještě podíváme, ale mně už se rozjela nemoc (stejně jako dalším), a tak jsme byli rádi, že jsem se relativně včas dostali do postele :)

Tenhle článek píšu právě z postele :) Do školy sice chodím, ale vůbec mi není dobře. Už aby byl pátek a víkend a já to mohla pořádně vyležet, protože už mi vážně chybí fitko! Přesto to kvůli Berlínu ráda vytrpím, protože jsem se na tenhle výlet vážně těšila a vydařil se!
V pátek vám připravím článek travel tips, protože věří, že se někteří z vás do Berlína chystají a pár užitečných tipů a rad by se jim mohlo hodit :)
Zatím se mějte krásně
A napište mi o vašich plánovaných výletech! Kam se chystáte? :)
Míša

5 comments:

  1. Pěkné fotky, do Berlína bych se chtěla podívat :)
    Denisse Beauty

    ReplyDelete
  2. Míšo, měly jste fakt krásné počasí na to, jak hrozně je v poslední době :D
    www.getmovincz.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Berlín som navštívila minulú zimu a budúci mesiac sa tam chystám opäť! Je to veľmi zaujímavé a svojské mesto :) A tvoje fotky sú krásne, mali ste super počasie :)

    ReplyDelete
  4. V Berlíně jsem nikdy nebyla, ale erasmus v Berlíně si dokžu představit hned :)

    ReplyDelete