Tuesday 25 August 2015

Blogový výlet do Jižních Čech I. - Holašovice

Krasný večer přeju :)
Opožděně ale přece přicházím s článkem a hlavně fotkami z mých výletů s rodinou po Jižních Čechách. Dlouhá léta jsem tak trošku pohrdala celou Českou Republikou, hlavně tedy památkami a krajinou. Asi pro mne platilo pořekadlo: Tráva za plotem je vždycky zelenější. Možná i proto, že jsem se za ,,plot" mockrát nedostala. V posledním roce se to ale hodně změnilo a já stále radši a radši objevuji krásy právě naší malé zemičky. A že zrovna v Jižních Čechách opravdu je co objevovat, o tom svědčí už jen fakt, že článků raději publikuji víc, fotek z výletů mám totiž požehnaně a nechci vás jimi zahltit. Doufám, že se vám takové malé blogové výlety budou líbit :)





Holašovice
Holašovice jsou malá vesnička poblíž Českých Budějovic, která je zapsaná v UNESCO díky svým zachovalým budovám představujícím české selské baroko. My jsme se tam vydali na takový neplánovaný výlet. Celý den jsme se prováleli v těch vedrech doma, po večeři jsme ale nečekaně měli chuť ještě něco v tomhle jinak líném dni vidět, a tak jsme naskákali do auta a vyrazili se podívat právě do Holašovic. 
Přijeli jsme tam v pátek v podvečer a až na zvuky z místní hospůdky bylo všude ticho, takže jsme měli celou náves jen pro sebe. Nebudu vám nic nalhávat, projít celou náves potažmo vesnici, kde uvidíte všechna ta nádherná stavení, vám zabere maximálně půlhodinku a to ještě pokud půjdete hodně pomalým tempem. Kromě domácího občerstvení nebo místního malého muzea v jednom z domů už zde nic jiného nenajdete, takže pokud nemáte Holašovice někde poblíž a chcete výletit celý den, spojte návštěvu Holašovic s výletem třeba právě do Českých Budějovic nebo s prohlídkou krásného nedalekého zámku Kratochvíle, o kterém ale zase až v příštím příspěvku...



Profesionální fotka, kde si sama stíním :D









Jak se vám Holašovice líbí? Byli jste se tam někdy podívat nebo jsem vás alespoň nalákala, abyste příští výlet směřovali právě sem? :)


Hrozně originálním #shadowselfie v maxisukni na holašovické silnici se s vámi loučím! Doufám, že se vám článek líbil a uvítáte další podobného rázu? :)

1 comment:

  1. To sedí, já jsem čechy ráda nikdy neměla, ale od té doby jsem v anglii tak se sem hrozně ráda vracím a užívám si úplně všeho, tyhle vesničky miluju úplně nejvíc! A vždycky když jsem doma tak cestuju na zámky a hrady a všude tam kde se zastavil čas :))) V holašovicích jsem nikdy nebyla mimochodem.

    ReplyDelete